CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

12 November, 2008

Tinggal kenangan...

genap empat bulan pemergian kakak kembar ku ke rahmatullah..
dan meninggalkan banyak kenangan suka duka kami berdua maupun bersama keluarga..
Walaupun kami tidak dibesarkan bersama-sama tetapi naluri kami tetap sama.

Sewaktu mak aku lepas pantang bersalin tok aku pun mengambil dan membela aku
dari kecil hingga lah sampai dewasa. Kediaman mak aku pun tak berjauhan dari kediaman tok aku. Semua perbelanjaan sekolah di tanggung oleh bapak aku sepenuhnya. Cuma aku menumpang membesar bersama tok dan wan aku. Jadi aku membesar tanpa arwah kakak ku di sisi..namun kami selalu berjumpa.

Di kala kami membesar banyak persamaan dalam diri kami...tatkala sakit maka dua2 pun merasa kesakitannya.......
Di pendek kan cerita sewaktu aku ingin melahirkan anak dulu..kebetulan arwah kakak kembar ku pun berbadan dua juga...bila aku merasa kesakitan sewaktu ingin bersalin arwah kakak ku pun terasa juga....

Ingin aku mengimbas kembali..sewaktu aku habis persekolahan dulu, kami mencari haluan sendiri..aku ke Kuala Kubu Baru iaitu rumah emak saudara kami dan arwah pulak ke Klang iaitu rumah sepupu kami. Nak di jadi kan cerita semasa aku berada di Kuala Kubu Baru...aku telah pergi ke pasar malam dan membeli sepasang sandal.
Setelah kami pulang ke kampung aku dapati sandal yg aku beli itu serupa dengan sandal arwah kakak ku. Arwah kakak ku telah membeli di Klang. Padahal waktu itu tiada perancangan dari kami berdua.

0 comments: