CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

12 November, 2008

Cuti-cuti Malaysia

Tanggal 1 November 2008..aku bersama keluarga telah pergi ke Cameron Highland iaitu destinasi percutian yang aku idamkan selama hayat ku ini...aku berasa amat gembira bila sampai di sana...apatah lagi waktu pertama kalinya merasa perbezaan cuaca di tanah tinggi Cameron.Sewaktu aku berumur 18 thn aku telah di bawa pergi ke Bukit Fraser bersama saudara yang tinggal di Subang Jaya. Cuaca di situ lebih kurang sama dengan Cameron tapi suasana di Bukit Fraser sunyi sedikit...sesuai untuk pengunjung yang ingin rehatkan minda dari kesibukan bekerja.Berbalik kepada cerita Cameron Highland...awal pagi sabtu 1 Nov aku bertolak ke sana. Sampai di Simpang Pulai sepupu aku yang tinggal di Sitiawan telah sampai terlebih dulu. Sampai saja di situ kami pun mula bergerak menuju ke Cameron. Tiba di sana lebih kurang tengahari..tapi cuaca dengan angin sepoi-sepoi bahasa menegak bulu roma ku..dingin sekali.Kami terus ke destinasi untuk bermalam iaitu di apartment Puncak Arabella, Tanah Rata. Apartment tu telah di booking oleh Khairil 2 minggu sebelum tu.Kami naik ke apartment di tingkat 2...segala kelengkapan ada iaitu astro, dapur dan perkakas untuk memasak.Istimewanya disitu..tak ada aircon pun...cuaca sejuk mcm ada aircond.Selepas melawat apartment tu..kami keluar mencari kedai makan..perut pun dah rasa lapar..selesai makan kami pergi melawat sekitar Brincang dan Tanah Rata. Petang pulak sempat pergi minum teh di ladang teh Bharat. Permandangannya amat indah sekali.Kat sini ada gambar untuk dikongsi bersama...


Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket



Photobucket

0 comments: